torsdag 9 februari 2012

Slaggprodukter precis som du

(OBS! KÄNSLIGA PERSONER VARNAS! NI ÄR HÄR MED VARNADE!)


Jag slår ner min rumpa på plast ringen som skyddar min ända från att komma i konakt med den kalla vuxen pottan.

Att sitta på toaletten
Att göra nummer ett och två
Att dricka vatten
Äta en smörgås och sedan bajsa ur sig

Kroppen tar det den behöver och slänger resten i avloppet.
Det rinner ur mig det där gula som luktar illa om det får ligga.
Du har gått och inga av dina grejer är kvar i min lägenhet.

Nallen du gav mig la jag i lådan med dina kalsånger, rakapparat och tandborste.
Slaggprodukter som inte är till någon nytta rinner ur mig tillsammans med det som inte kroppen vill ha.
Jag hatar den, nallen, för du gav den till mig och jag hatar dig.
Jag lättar lite grann när det slutar rinna.

Jag trycker och jag klämmer och mer avfall av sånt som jag inte behöver faller ner med ett plask i det nu kalla vatten blandade kisset.
En gång till och en gång till

Slaggprodukter samlas och knuffas bort från mig
Precis som du

Jag torkar häcken med din bild och spolar ner skiten.

1 kommentar:

  1. Helt underbar! Jag visste inte om jag skulle skratta eller se den allvarliga sidan av dikten för den var ju både och. Men jag började med att skratta gott åt din härliga beskrivning sen tänkte jag på hatet till nallen och alla andra känslor du beskriver.
    Kram.

    SvaraRadera