tisdag 18 september 2012

För den ädla konsten!

Jag vet att titeln på det här inlägget låter lite corny, men titeln är det första ni ser och det är alltså det som fångar er uppmärksamhet.

Jag satt och skrev i går kväll. Jag redigerade även en del då jag börjar närma mig upplösningen på den novell som jag ska skicka in till Umeå Novell pris och jag vill få plats med så mycket som möjligt i slutet. Jag vill inte behöva hoppa över något i slutet för att det blir för många tecken.

Klockan var 12 innan jag kom jag i säng. Det är inte det att jag sov dåligt, men kombinationen av att gå och lägga sig sent och kliva upp tidigt är väldigt dålig.

Jag offrar mig för författarkonsten XP så jag tror att det är värt det i längden.

Jag vet i alla fall vad jag ska göra när jag kommer hem, fixa tvätt tid och slänga mig på sängen och slumra en stund.

1 kommentar:

  1. Det kanske känns som att det är värt att vara lite trött om du fått mycket skrivet? Såna gånger är det lättare att utstå tröttheten än om den t.ex kommer sig av att grannen haft en stor fest och hållt dig vaken med skränande musik och skrikande gäster. ;-)
    Kram.

    SvaraRadera