måndag 25 februari 2013

Rosa berg (en dikt ur listan)

Bergen lyser rosa i morgonsolen
Rosa som pärlorna i halsbandet han hänge om min hals
Mitt hjärta slår ett extra slag varje gång det slår
idag

Jag minns vad jag dömde, jag minns vad jag dömde.

Ett av husen där borta är grönt,
nästan som pärlorna på halsbandet han hängde om min hals.

Jag minns vad jag drömde, jag minns vad jag dömde,
jag minns vad jag dömde.

Jag drömde att han var min och jag var hans.
Hans, bara hans.

Klänningarna jag hade på mig hänger på och i samma skåp
För långa för att ha på sig någonstans där det finns en busig
katt, katt, katt.

Jag minns vad jag dömde, jag minns vad jag dömde.

Jag minns! Jag minns!

Jag minns känslan. Jag minns! Jag minns!
Jag känner den nu där jag går
genom frostig vintermorgon

Bergen lyser rosa, huset är grönt och snön glittrar.
Precis som halsbandet han hängde om min hals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar