söndag 10 februari 2013

Inspiration

Inspiration är en flyktig sak. Rätt som det är får den vingar och flyger iväg.

Det är olika från konstnär till konstnär, person till person, vad han eller hon får inspiration utav.
Jag får inspiration av lite allt möjligt, ofta nattliga drömmar (jag älskar såna drömmar samtidigt som för många kan göra det besvärligt), när jag letar inspiration lyssnar jag på musik, läser (böcker och sångtexter funkar bra) och tittar på bilder på internet.

I går, lördag den 9/2, köpte jag inspiration. Eller kanske snarare inspirationstriggare.
Vad jag köpte var mer bestämt en poster med Middle Earth karta på och stor en ljusmanschett som egentligen ska vara till ett blockljus, men som jag tänker ställa kring en viss lite prydnadsfågel som jag har i mitt vardagsrumsfönster.
ljusmanschetten är silvrig och går i en spretig virvel i en cirkel. Från fågel till människa.
Jag köpte ljusmanschetten på Ljustorget i Ljusdal jag förklarade för mamma och Anki som jobbar där och medan jag förklarade hur jag tänkte så vred jag på handen som höll i manschetten så att det liksom "snurrade".
- Åh! Jag ser det framför mig! sa Anki.
Mamma suckade:
- Oh, dessa konstnärer!
Hon såg det inte framför sig.

Så jag var barnsligt förtjust hela dagen i går och idag också :)

1 kommentar: