torsdag 21 februari 2013

Lista

10 saker som jag vet är sanna

1) Jag sitter här
2) Jag är väldigt väldigt trött
3) Jag hoppas att jag inte dricker det där giftiga äcklet i onödan
4) Jag minns vad jag drömde i natt
5) Jag vet vad drömmen jag drömde i natt fick mig att känna på morgonen och vem den fick mig att tänka på
6) Det är nästan alldels vitt ute
7) Jag tror att det finns tomtar och troll och mycket annat, men inte UFO:n, vampyrer och varulvar
8) Jag ser upp till Sarah Kay, Elisabeth Gilbert, Clifford Stoll, vad nu den där snubben heter som liknar Sean Bean som också pratat på Ted, J.K. Rowling, Sir Arthur Conan Doyle, Tolkien, Jane Austen, min mamma, Nathalie Goldberg och alla de som vågar chansa och vinner på det hur som i slutänden, de där människorna som alltid reser sig upp efter ett plattfal, ruskar på sig, dammar av sig och går hem med en axelrykning och försöker nästa dag igen och igen och igen dagen efter det och dagen efter det.
9) Trond Espen Seim är en väldigt snygg man, särskilt när han spelar Varg Veum och har långt hår.
10) Jag älskar mig själv och livet




För att ni ska förstå vad det här handlar om ska jag förklara: Sarah Kay, se hennes föreläsning på Ted på youtube här, gav listor till eleverna för att "lura" dem till att skriva poesi. Det är samma övning som jag testar på här ovan. Nu ska jag bara välja en av dessa att börja med.

1 kommentar:

  1. Ja nu har du nåt att bita i.
    Jag vet att jag är mamma till dig och dina goa syskon och att jag älskar er allihopa!
    Kramen.

    SvaraRadera