tisdag 14 augusti 2012

Lusten är på semester

Som titeln åsyftar har min skrivlust gått på semester. Jag vet inte vilket som är värst: att den har gjort det eller att den har gjort det utan att konsultera huvudkontoret, mig, först.

I över en vecka nu har jag inte fått ur mig något vettigt på papper, för utom en natt när de var jävligt sent, då hade vikarien lust att dyka upp.
Jag hoppas, tror och vill, väldigt, väldigt mycket, att min skrivlust semester är på väg att ta slut efter som att jag lyckas skriva det här.

Huvudkontoret har viljat sätta ord på pränt, men när lusten bara packa väskan och drar så går det inte.
Det här är med andra ord inte writers block, utan något ännu värre, något som är svårare att göra något åt.

Tur att den verkar vara på väg tillbaka. Det är fasligt tråkigt att inte ha någon skrivlust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar