torsdag 26 juli 2012

"Opp-och-ner, ner-och-opp..."

Förra veckan och förra helgen gick det bra att skriva. 
I måndags gick det bra, i tisdags orkade jag inte, i går kunde jag inte för jag var på bio under den tid som jag avsatt för skrivandet, jag försökte dock när jag kom hem. Nu ikväll vill det sig inte alls, men jag kanske inte borde klaga. Jag är inne på kapitel 12 och befinner mig just nu i början av sidan 121. Jag önskar i alla fall att det ville flyta på, men ikväll så gör det bara inte det.
Lite orolig för att jag ska ha skrivit in mig i ett hörn, något som jag aldrig gjort förut. I fall jag har gjort det vet jag inte hur jag ska ta mig ur hörnet.

Radera det som ledde upp till hörnet och skriva nytt?
Jag ogillar att radera sånt som jag har skrivit, men om det är på det viset så måste jag.

Förhoppningsvis har jag inte skrivit in mig i nåt hörn utan bara är i en dal i en väldigt stor kreativitets berg-och-dalbana. Då går de över snart.
Inget ner utan ett upp och inget upp utan ett ner.

Jag ska försöka igen i morron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar