måndag 24 januari 2011

En halv sida kvar

Just nu har jag in i helsike svårt att bli klar med en bit som jag ska skriva.
Jag har bara en halv sida kvar, men jag kommer inte på vad jag ska skriva.
Bestämde mig för att skriva lite här, det kanske löser upp mina kreativa knutar. Jag hoppas att det för det i alla fall för det är lidelsefullt att nästan vara klar med en text och sen inte veta hur man ska avsluta stycket.

Kanske ska jag låta bli att tänka på det som att jag ska avsluta ett stycke och bara skriva på tills det tar stutt, men just nu så verkar det som om det redan har tagit stutt. En halv sida för tidigt.

Jag kanske ska skriva ut det jag funderade på att skriva ut i texten. Kanske inte. Jag vill gärna att läsaren ska börja undra och tänka "Jaha? Vad hände nu då?", men jag kanske nte gör just den grejen på rätt sätt. Jag kanske måste skriva ut i alla fall hälften av det jag tänkte.

JOBBIGT!!!

Jag får försöka. Jag kan inte göra annat än försöka.

1 kommentar:

  1. Du fixade det ju! Och bra blev det också! :-)
    Kramen!!!

    SvaraRadera