söndag 30 oktober 2011

Jag vet vad jag kan

Det slår mig att jag kanske skulle bli en bra lärare.
Inte i svenska, men kanske som lärare i hur man skriver bra. Hjälpa de som vill att
utveckla sitt språk och skrivande så att de blir lite mer säkra på sig själv.
Dock har jag ingen större erfarenhet av att undervisa, men jag är bra på att prata och lyssna. Jag kan skriva och jag vet att jag skriver otroligt bra. Nu säger jag
förstås inte att jag är världesbäst på att skriva, men jag känner att jag vet vad jag
kan.
Jag kan skriva. Kan skriva bra.

Problemet är bara att hitta någon som vill anställa någon som är bra på att skriva
och som känner att hon har något viktigt att lära ut.

1 kommentar:

  1. Ja det är också ett sätt att använda sitt skrivande. Du får kolla om det finns några jobb som redigerare av det skrivna ordet...
    Men försök även att skriva färdigt dina berättelser och sen försöka få dem utgivna.
    Kram.

    SvaraRadera